Jaka dieta żeby schudnąć?

Jaka dieta żeby schudnąć?

Poznajmy zasady zdrowego odżywiania, budowania prawidłowych nawyków żywieniowych i odchudzania. W przypadku braku wyraźnych efektów diety czy wykonywania aktywności fizycznej warto wybrać się na wizytę do dietetyka, który pomoże nam zrzucić zbędne kilogramy poprzez wprowadzenie zdrowej diety.

Zasady skutecznego odchudzania

Najważniejszym sposobem na skuteczne odchudzanie jest wprowadzenie do codziennej diety prawidłowych nawyków żywieniowych. Pamiętajmy o regularnych posiłkach, spożywanych co 3-4 godziny. Preferowane jest konsumowanie mniejszych porcji. Niezwykle istotne jest śniadanie, które powinno być energetyczne i wartościowe.

Z kolei kolacja powinna być złożona z mało kalorycznych i lekkich składników. Jedzmy pięć posiłków dziennie, nie podjadając w ciągu dnia. Ważne, by wprowadzić do codziennej zdrowej diety picie dużych ilości wody, wykluczając z niej słodzone napoje gazowane i cukier. Najlepiej nie spożywać alkoholu (piwo, mocne alkohole).

Dopuszczalne jest wino (najlepiej czerwone), ale nie więcej niż 1 kieliszek dziennie. Podczas wizyt w restauracji powinno się zamawiać nie tłuste potrawy (gotowane na parze, złożone z owoców morza lub wegetariańskie) i podawane w małych porcjach. Do codziennej diety warto wprowadzić dużą ilość warzyw (surowe, gotowane lub grillowane) oraz jeść dwa owoce dziennie, ponieważ są one źródłem cukru.

Możesz przejść na dietę wegetariańską lub semi-wegetariańską, jedząc tylko ryby i owoce morza oraz warzywa czy rośliny strączkowe. Jeśli jesz mięso, możesz jeść je pieczone lub grillowane. Aby doprowadzić do skutecznego odchudzania, warto jeść chude wędliny, by nie dostarczać organizmowi zbyt dużej ilości tłuszczu. 

Wizyta u dietetyka Poznań

Jeżeli zdrowa dieta i odchudzanie brzucha nie przynoszą oczekiwanych rezultatów lub pragniemy uzyskać wsparcie eksperta, warto udać się na wizytę u dietetyka Poznań. Opracuje on wówczas dokładny plan żywieniowy, rozpisując dietę i przekaże informacje o zdrowych nawykach, które pozwolą Ci osiągnąć sukces.

Na pierwszą wizytę u dietetyka warto wziąć ze sobą dzienniczek żywieniowy, w którym zapisuje dokładnie to, co zwykle jemy. W dzienniczku żywieniowym warto zanotować godzinę spożycia posiłku, szczegóły jadłospisu oraz wielkość każdego z dań. Dietetyk Poznań przeprowadza szczegółowy wywiad, podczas którego padają pytania na temat aktywności fizycznej, chorób na które cierpimy i wcześniejszych prób odchudzania oraz ich efektów.

Po wywiadzie dietetyk przeprowadza pomiary antropometryczne, co powie nam, ile mamy zrzucić kilogramów i jaki rodzaj diety stosować. Najczęściej robi się to za pomocą analizatorów wykorzystujących bioimpedancję elektryczną. Wówczas urządzenie pobiera takie dane jak: ilość tkanki tłuszczowej, ilości beztłuszczowej masy ciała czy zawartość wody w organizmie.

Podczas wizyty dietetyk przedstawi analizę i ocenę dotychczasowej diety (np. ilość kalorii, udział białek, węglowodanów i tłuszczów) wraz z opisem wszystkim nieprawidłowości i błędów żywieniowych. Dietetyk by doprowadzić do odchudzania brzucha czy całej sylwetki, przygotowuje dokładny plan żywieniowy, zawierający jadłospis wraz ze sposobem przygotowania wszystkich 5 posiłków. Dietetyk Poznań może przepisać także indywidualny program aktywności ruchowej, aby pacjent mógł uzyskać lepsze efekty odchudzania brzucha.

Jaka dieta żeby schudnąć? Polecana przez dietetyka