Układanie diety

Układanie diety

Układanie diety to proces wymagający poznania potrzeb pacjenta, jego preferencji względem odżywiania się, rodzajów diet jakie już przeprowadzał, ale i wsparcie aktywności fizycznej. Rozpisywanie diety przez dietetyka pozwala zatem znaleźć najbardziej dopasowane do danej osoby menu, które uwzględni wszelkie elementy niezbędne do stworzenia zbilansowanej, wspomagającej zdrowie i całe ciało formy odżywiania się.

Pomocną dłoń w zakresie odchudzania oferuje dietetyk, który w mieście Poznań wspomaga przygotowanie kompleksowej diety krok po kroku, dla uzyskania pełnej satysfakcji pacjenta.

Układanie diety przez dietetyka Poznań

Pierwszym elementem rozpisywania diety przez dietetyka jest określenie podstawowego zapotrzebowania kalorycznego organizmu. PPM czyli podstawowa przemiana materii oraz zapotrzebowanie energetyczne dopasowywane są do codziennych aktywności, w tym między innymi pracy, wykonywanych ćwiczeń i aktywności sportowych. Dietetyk Poznań podchodzi kompleksowo do tego aspektu określania potrzeb pacjenta, aby możliwe było uzyskanie określonych rezultatów np. odchudzania brzucha. 

Kolejnym krokiem podczas układania diety jest określenie, jakie rodzaje dieta będą najlepszym rozwiązaniem dla danej osoby. Konieczne jest wzięcie pod uwagę ewentualnych nietolerancji pokarmowych itp. Na diecie odchudzającej odlicza się od wcześniej określonego zapotrzebowania energetycznego ok. 300-500 kcal, aby możliwe było wymuszenie na organizmie czerpania energii z odłożonej tkanki tłuszczowej.

Redukcja kaloryczna prowadząca do odchudzania nie może być zbyt duża, gdyż może spowodować spowolnienie metabolizmu, czego efektem będzie przybieranie na wadze. Co więcej jeżeli zastosowane jest tutaj wsparcie aktywności fizycznej o nowe formy ruchu, zbyt niska podaż kalorii może osłabić organizm i nie przynieść zadowalających rezultatów np. odchudzania brzucha.

Innym ważnym elementem ustalania diety jest obliczenie ilości określonych składników odżywczych niezbędnych w codziennej aktywności, w tym białek, węglowodanów oraz tłuszczy. W zależności od rodzaju diety ilość poszczególnych jej elementów może być odmienna. Przy diecie odchudzającej dla przykładu, ilość węglowodanów powinna być niższa, aby jadłospis przyniósł satysfakcjonujące efekty, prowadząc do odchudzania.  

Komponowanie diety – dietetyk Poznań

Aby dieta była skuteczna i przyjemna, a przy tym nie powodowała nagłych ataków głodu, ważne jest ustalenie optymalnej liczby i godzin posiłków. Najlepiej sprawdza się opcja 4-5 porcji co 2-3 godziny, jednak każdy przypadek ustalania diety może być określany zupełnie indywidualnie.

Ostatnim elementem w komponowaniu diety przez dietetyka jest zestawianie odpowiednich posiłków. Tutaj dietetyk ma ogromne pole do popisu, może korzystać z bogactwa składników i smaków. Ważne jest jednak dbanie o zachowanie zasad zdrowego odżywiania, jak również racjonalnego odżywiania, co prowadzi np. do odchudzania brzucha.