Bieganie a ładna figura

Bieganie a ładna figuraDecydując się na uprawianie sportu bardzo często kierujemy się określonym motywem, którym zazwyczaj jest chęć poprawy kondycji fizycznej, zrzucenia dodatkowych kilogramów lub wyrzeźbienia ładnej, smuklej sylwetki. Odpowiednia dieta z pewnością przybliży nas do wymarzonego ideału, a gdy połączymy ją jeszcze z regularną aktywnością fizyczną osiągniecie sukcesu stanie się jeszcze bliższe J.

Najlepszą formą ruchu są ćwiczenia aerobowe, dzięki którym spalane są duże ilości kalorii, a ciało nabiera z czasem regularnych kształtów. Uprawiając bieganie należy pamiętać, żeby trening był raczej dłuższy i wolniejszy. Intensywne bieganie jest nie tylko męczące, ale też przyczynia się do rozbudowy tkanki mięśniowej nóg – łydek i ud. Jeśli zatem naszym celem jest wysmuklenie ciała warto zorganizować sobie przynajmniej trzy razy tygodniu godzinny trening w miarę spokojnym tempie poprzedzony oczywiście porządną rozgrzewką! Rozciągnięcie mięśni jest bardzo ważne chroni bowiem przed kontuzjami i pozwala na równomierny i satysfakcjonujmy wysiłek.

Trening z rana schudnąć pozwala

Według specjalistów najlepszy na zgubienie kilku kilogramów jest jogging poranny odbywany przed pierwszym posiłkiem. Dlaczego? Odpowiedzią są procesy chemiczne zachodzące w naszym organizmie. Po przespanej nocy poziom testosteronu jest w nim najwyższy, a poziom glukozy we krwi najniższy. Od rana mamy również najniższy zapas glikogenu w mięśniach i wątrobie.

Bieganie a ładna figura – jak to zrobić

Podczas wysiłku fizycznego w pierwszej kolejności spalamy glikogen. Po mniej więcej półgodzinnym biegu glikogen się kończy, a organizm zaczyna czerpać zapasy energii z tłuszczu (niski poziom glukozy we krwi powoduje, że tkanka tłuszczowa przestaje go zużywać i zaczyna uwalniać kwasy tłuszczowe). Jeśli zatem trenujemy rano na czczo, już po półgodzinnym biegu spalamy swą tkankę tłuszczową.

Trenowanie ma swoje prawa

Podejmując intensywną aktywność ruchową należy pamiętać, aby dostarczać organizmowi odpowiedniego paliwa, w postaci zdrowych węglowodanów i białka, niezbędnych minerałów oraz płynów. W przeciwnym razie organizm będzie reagował zmęczeniem i stresem. Dziennie powinno się wypijać przynajmniej 1,5 litra, najlepiej tej z dużą zawartością potasu. Woda hamuje nadmierny apetyt, oczyszcza organizm, nawilża i ujędrnia skórę.

Będąc zdrowo najedzonym i nawodnionym możemy więcej!

Lekarz medycyny estetycznej, chirurg